Wg mnie z artykułu nie wynika rozstrzygnięcie naszego różnego postrzegania tego zagadnienia. A wręcz nabrałem przekonania, że dopóki kierownicę ściąga w stronę kałuży, to znaczy że opona pracuje jak należy. A jeśli nie ściąga, to... albo kałuża za mała, albo opona już frunie nad nią jak poduszkowiec
Odpowiedz jest w/g mnie prosta. Skoro wjechałem jednym kołem w kałuże i nie poczułem wyraźnej pracy kierownicy, auto zachowało przyczepność. Dlaczego? To proste, jeśli było by tak jak twierdzisz to jedno koło ślizgało (po kałuży) by się a drugie napędzało auto (po asfalcie), co spowodowało by skręcenie auta w stronę pobocza, wynikające z zaburzenia środka przyłożenia siły napędzającej.
fryta1979, w OII z ASRem jest tak, ze jak wyprzedzam i wpadlem w koleine z woda to przednie kolo traci przyczepnosci, swieci sie ASR ale nie sciaga na bok.
Sorry za brak polskich znakow, ale mam tylko do dyspozycji niemiecka klawiature.
Odpowiedz jest w/g mnie prosta. Skoro wjechałem jednym kołem w kałuże i nie poczułem wyraźnej pracy kierownicy, auto zachowało przyczepność. Dlaczego? To proste, jeśli było by tak jak twierdzisz to jedno koło ślizgało (po kałuży) by się a drugie napędzało auto (po asfalcie), co spowodowało by skręcenie auta w stronę pobocza, wynikające z zaburzenia środka przyłożenia siły napędzającej.
A jeśli wjechałbyś w kałużę rozciągającą się na całą szerokość jezdni? W aquaplaningu prędkość by się nie zmieniła, zachowany byłby pęd. A ja nadal upieram się, że prawidłowa reakcja dobrej opony "deszczowej" to w takiej sytuacji silne hamowanie samochodu wynikające z pracy opon wyciskających spod siebie kilogramy wody na sekundę.
Poza tym wydaje mi się, choć nie jestem specem od mechaniki, że opisywana przez Ciebie reakcja nie będzie miała miejsca w żadnym samochodzie, w którym prawidłowo funkcjonuje mechanizm różnicowy napędu.
nie wiem jak to jest.
jak jechalem na klawych oponach przez kaluże to sciagalo.
jak teraz mam super oponki na wode CPC2 to czuc opor kaluzy ale mniej sciaga , bardziej zachowuje sie kontrole. mam taka testowa kaluze co bardzo czesto stoi woda w drodze do domu. i testuje rozne predkosci. ogolnie na oponach ktore maja przez caly obwód rowek (i do tego szeroki ) mniej szarpie na boki po wjechaniu w kałuze
A ja nadal upieram się, że prawidłowa reakcja dobrej opony "deszczowej" to w takiej sytuacji silne hamowanie samochodu wynikające z pracy opon wyciskających spod siebie kilogramy wody na sekundę.
potwierdzam typ zachowania. miałem tak - wpadłem w gigantyczną kałużę zaraz po ulewnym deszczu (wyprzedzałem....) z prędkością ~110kmh - auto faktycznie zachowało się tak, jakbym depnął na hamulec. oczywiście omal nie zrobiłem w majty ze strachu, ale opony dały radę - rzucałem niezłe, kilkumetrowe pióropusze wody na boki, ale szczęśliwie nie ciągnęło mnie w żadną stronę, po prostu czując bezwładność dopłynąłem do końca ww. jeziora. pewnie po części tyłek uratowało mi też to, że wyprzedzam zazwyczaj na biegu lub dwa poniżej "prawidłowego" dla danej prędkości. uniroyal rainexpert
Dziś mżawka i przy 1.20 między światłami na ok. 50m żółte ślipko się pojawiło i wyhamowałem wielce :shock: zdziwiony na kresce :szeroki_usmiech
świeżymi, niedotartymi jeszcze? :shock: Czyżby faktycznie były takie extra? czekam na nie (w poniedziałek przyjdą) teraz mam CPC 2 i też były super. Więc mam nadzieję że na CPC 5 nie zwiodę się
Wczoraj zmieniłem zimówki na letnie i tragedia. Wrzuciłem na przód Vredestein Sportrac 3 i huczą niemiłosiernie! Wygląda na to, że się troszkę wyząbkowały.
Spróbuję je jeszcze podsmażyć, ale chyba już z tym nic się nie da zrobić? Szkoda bo bieżnik jest jeszcze ok i myślałem, że 1 sezon pociągną.
Opony Dunlop SP Sport 01 w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Dunlop SP Sport 01 i dokonaj zakupu!
na razie zrobilem niewielka trasę na Rajd Świdnicki i trzymają bombowo na mokrym i suchym. insza że wcześniej jeździłem na michelinach, conti ale nie klasy premium więc może stąd odczucia.
jedyny feler jest taki żę przy niewielkiej ilości poprzecznych nacięć trudno się wydrapać z błota,mokrej trawy
Orientuje się ktoś czy opony Toyo Proxes CF1 są kierunkowe? Zastanawiam się czy mam je dobrze założone bo bieżnik troszkę dziwnie wygląda. Niby napis outside się zgadza, ale wydaje mi się, że kierunek już nie, chociaż nigdzie nie mogę znaleźć strzałek :?:
parasite, to są opony asymetryczne, na bokach powinieneś mieć napisy INSIDE/OUTSIDE.
I tak jest tylko z prawej bieżnik wygląda jakby był w odwrotnym kierunku, dlatego szukam info czy są też kierunkowe. W skąpcu w opisie jest, że są to opony asymetryczne i kierunkowe, ale nigdzie indziej nie mogę znaleźć potwierdzenia. Na oponie też nie widzę strzałek. Skoro kierunek nie jest wyraźnie zaznaczony to chyba tak ma być.
nie wiem po co kupować opony w internecie w takiej cenie , bez problemu uzyskasz taką w serwisie i oponiarz sobie zarobi . troche przesadzacie , oczywiście to mój punkt widzenia..
parasite, jeżeli jest napis INSIDE/OUTSIDE to są to opony asymetryczne. Jeżeli jest strzałka, i/lub napis ROTATION to są to opony kierunkowe.
Więc wygląda na to, że są ok. Za każdym razem trzeba jednak tych wulkanizatorów sprawdzać. :P
Ap ropo opon Toyo cf1 to w teście w Motorze wychodzi na to, że Dębica Presto jest od nich dużo lepsza Zważywszy na cenę to wychodzi, że te Presto to bardzo ciekawa propozycja do normalnego poruszania się.
nie wiem po co kupować opony w internecie w takiej cenie , bez problemu uzyskasz taką w serwisie i oponiarz sobie zarobi . troche przesadzacie , oczywiście to mój punkt widzenia..
nie tutaj
sprawdzalem u mojego oponiarza, jeszcze w jednej firmie i biorac pod uwage jezdzenie za nimi, czas, wole kuriera i pozniej tylko przekladka blisko.
Wczoraj założyłem w końcu nowe CPC 2 i nastała cisza. Dzięki za rady. Wydaje mi się, że w koleinach lepiej się zachowują, ale na razie zrobiłem tylko 100km.
Komentarz